tisdag 10 april 2007

Prickig, Prickigare, Prickigast







Om jag tyckte att A hade mycket vattkoppor så är det ingenting i jämförelse med lillebror. I söndags dök de första prickarna upp på rygg och nacke. I morse såg liten ut som en enda stor prick hela han. De poppar upp på de mest konstiga ställen. På ögonlock, mellan fingrar, i hårbotten, hela ansiktet, rygg, mage och hela blöjan full. Inte nog med att han har koppor som kliar nåt vansinnigt, dessutom har han en konstant feber på 39 grader ( idag 40 ). Behöver jag ens nämna att lilla J är ett enda stort gnäll och skrikpaket? Och jag som ska vara hemma och vaba i två dagar nu, tjo hej vad kul vi kommer att ha det.


De säger ju att det blir värre ju äldre barnet är, om det verkligen är så då vill jag inte ens veta hur han skulle sett ut om han fick detta när han var fem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars bullen. Jag fasar för att M ska få vattkoppor snart.. Kram till Er! Kim

Nilla nill@hotmail.se sa...

Ja det här var ingen rolig resa... Tror knappt jag sovit nånting inatt. Herre gud vad han ser ut min lilla plutt. Ja jag förstår att du bävar för när det är M:s tur, hoppas verkligen han klarar det bättre än J! Kramisar!