söndag 17 februari 2008

Ingen Ro, Ingen Vila


Den lediga helgen blev inte så överdrivet lugn och ledig direkt. Vi hade ju en del planer igår som jag hade förträngt.
9.30 Sambon väcker mig, jag är fullkomligt död efter min långa vecka och genomtäppt i näsan.
9.45 Barnen väcker mig igen, jag har somnat om.
10.45 Blir väckt än en gång, så här länge har jag nog inte sovit sen barnen kom.
10.50 Masar mig upp med världens huvudvärk och äter frukost.
12.00 Tar en lång dusch för att vakna till liv igen.
13.45 In med ungar, sambo och presenter i bilen.
14 - 16 Barnkalas. Tårtor, glass, kakor, kaffe, popcorn & trevligt sällskap
16 - 17 Handla. Lagar mat.
17.30 Äter middag.
18.00 In i badrummet för att försöka se någorlunda frisk ut. Tur att smink existerar.
18.45 S kommer och hämtar mig för att åka till nästa kalas.
19 - 21.30 Vi firar K som har födelsedagsfest. Vin, chips & trevligt sällskap.
21.40 S kör mig till hotellet.
22.00 Möter upp syster för en sväng på krogen.
23.00 Resten av sällskapet dyker upp och vi byter uteställe.
23-02 Dansar, dricker alldeles för mycket och har sanslöst roligt.
02.30 Hemma, ramlar i säng tröttare än nånsin.

2 kommentarer:

Matilda sa...

Du med: ANDAS! Du måste också ta det lugnt! Ska vi göra det till en tävling, vem som lyckas ta det lugnast?

Nilla nill@hotmail.se sa...

Matilda: haha, jo jag vet. Vart finner man tid till att andas och ta det lugnt? Absolut. Vi tävlar, men med tanke på hur mitt år ser ut framöver är jag rädd för att jag kommer att förlora ganska så stort... Men jag ska kämpa! Klara, färdiga, GÅ! =)