torsdag 9 september 2010

Cold


Då blev det min tur att åka på den här raketförkylningen som halva bekantskapskretsen verkar ha fått. Jag var verkligen nere för räkning igår med feber precis hela dagen och natten. Tog mig inte ur soffan helt enkelt. Och en dag med flytande kost gjorde ju inte direkt under för min vikt. Jag har redan tappat två kilo, och ni som känner mig vet ju hur lätt jag har för att lägga på mig igen. Suck.

Idag är jag i alla fall snäppet piggare än igår och än så länge feberfri (peppar, peppar). Tyvärr är jag genomtjock i halsen så jag får kväljningar så fort jag försöker få i mig nåt. Men jag får försöka tvinga ner det som går för jag har inte råd att droppa ett enda hekto till.

Nu ska jag fortsätta kurera mig med sängläge, alvedon, vitlök och många koppar té. Imorgon är en ny dag och då tänkte jag faktiskt vara frisk igen.

Inga kommentarer: