söndag 17 april 2011

Taste Of Summer



Vilken fantastikt fin söndagmorgon jag vaknade till! Solen strålar och det börjar redan bli varmt ute, hade jag varit ledig idag så hade det givetvis varit en ännu bättre morgon. Men man kan inte få allt här i livet.

Helgen har i alla fall varit riktigt bra. Igår shoppade jag och mannen gympaskor till de små som har växt ur precis allt ifrån förra året. Till den lilla var det inga problem alls. Han provade glatt vartenda par vi plockade fram och lät sen mamma och pappa välja skor åt han. Han var nöjd och glad med precis allt vi hittade. Värre var det med storebror som trots sina ynka 8 år redan hade bestämda åsikter vad gällde märke och utseende. Han skulle prompt ha ett visst märke på skorna och det spelade ingen roll hur många liknande skor vi föreslog, de dög helt enkelt inte. Till sist orkade vi inte bråka längre utan han fick som han ville, det hela blev en rätt så dyr historia för föräldrarna och jag har en känsla av att det här bara är början. Värre lär det väl bli med åren.

På kvällen sen blev det grillpremiär hos grannarna. Jag unnade mig ett par glas vin men fick lämna festligheterna rätt så tidigt då jag skulle upp i ottan för att jobba idag. Vi hann i alla fall bli bortskämda med fantastiskt god mat, trevligt sällskap och lyxiga efterrätter. Killarna stornjöt av att få vara ute hela kvällen, spela fotboll på gräsmattan, äta hamburgare i trädgården och få gå promenader med M:s gigantiska irländska varghundar. Eller det var nog mer hundarna som promenerade runt med barnen.

Nu har vi i alla fall fått en riktig försmak på sommaren och jag längtar efter att helgerna ska se ut på detta sätt framöver. Kunna grilla på kvällarna, dricka oförskämt mycket rödvin och sitta utomhus inpå småtimmarna. Kan det bli bättre än så?

2 kommentarer:

Life of Pernilla sa...

Det där ser ju ut som en häst!! =)
Och vi kommer gärna och grillar hos er...;) (Vi får fortfarande inte grilla på balkongen! Surt. Men vi hopppas att det blir ändring på det på stämman i maj...=))

Nilla nill@hotmail.se sa...

mm, det var nästan en häst, haha ;-)

Låter toppen! Grillning måste vi boka in =) ni är hemskt välkomna ♥