söndag 3 juli 2011

Lonely



Nu har mina två små åkt på semester till Småland utan sina föräldrar. De har fått en extra veckas ledighet på sitt sommarlov som de ska tillbringa med sin farmor och farfar. Det är underbart för killarna att få starta sin semester lite tidigare, men väldigt, väldigt jobbigt för deras mamma. Tårarna rann när jag hade vinkat hejdå till de. Det är så sällan vi är ifrån varandra, ännu mer sällan som det blir mer än en natt. Och nu ska jag klara mig utan de i nästan en vecka. Det blir väldigt tomt här hemma.

Nu tror jag i och för sig att tiden kommer att gå ganska så snabbt. Dels jobbar jag hela veckan och jag och mannen har fullt upp på kvällarna. Renoveringen av badrummet går snabbt framåt nu så vi har lite bråttom att fixa badkar, blandare och handdukstork. Dessutom har ju vår induktionshäll pajat och nu har vi fått veta att ugnen inte heller går att laga, alltså behöver vi nytt - snabbt. Vi är minst sagt begränsade vad gäller matlagningen här hemma, tur ändå att det har varit grillväder den senaste tiden. När allt detta är kirrat och veckan är slut åker vi ner och hämtar våra barn och åker vidare till Skåne för att semestra hela familjen, som jag längtar!
Published with Blogger-droid v1.6.7

3 kommentarer:

Myggan sa...

Wohoo, ska ni semestra i skåne? VART??? Vi åker söderut nästa vecka också, först till pappasen, sen ska jag å surfinnen jobba i Kristianstad.

Mahatma sa...

Hoppas ni får en fin sommar! Dina grabbar är verkligen två guldklimpar♥ Kram

Nilla nill@hotmail.se sa...

Myggan: jajamensan! en kortis i alla fall ;-) vi åker till småland ikväll och sen vidare ner till pappsen utanför helsingborg på söndag. vi blir nog bara kvar till på onsdag. kommer ni befinna er i närheten nån dag? =)
elin: åh men tack gulliga du! önskar dig det samma! kram ♥