söndag 17 juli 2011

Vacation!

Första semesterveckan är nu slut och hjälp vad tiden har rusat iväg! Vi har haft fullt upp och knappast hunnit komma in i något semesterlugn än.
Förra fredagen efter sista dagen på jobbet åkte jag och mannen hem och packade våra väskor. Sen bar det iväg ner till Småland för att äntligen få träffa barnen igen. På lördagen sen blev det Astrid Lindgrens Värld tillsammans med min kusin och hennes familj. Vi hade en helt underbar dag och stannade till stängning.
På söndagen lämnade vi farmor och farfar och åkte vidare ner till pappa i Skåne. Där har dagarna varit sjukt intensiva och vi har sprungit i olika köpcenter, promenerat runt i Helsingborg och även tagit färjan över till Danmark. När vi åkte hem i onsdags fanns mamsen redan på plats i vårat hus, så resten av dagarna har vi tillbringat med henne. I morse åkte hon hem till Värmland igen, så nu är vi själva för första gången den här semestern. Nu ska vi hämta andan lite och sen har vi en del andra aktiviteter den här veckan, som även är mannens sista lediga vecka. Själv har jag fem veckors semester i år så jag har egentligen inget att klaga över. Få ordning på hem, badrum, spis och ugn bara sen borde allt vara finfint igen.

2 kommentarer:

Tesa sa...

Och snart kommer jag också! :) Kommer på måndagen den 1 augusti, vet inte vilken tid än men antagligen på kvällen!
Puss och kram

Nilla nill@hotmail.se sa...

systra: jaaaa - vi längtar! det låter perfekt det =)
vi hörs mer om vilken tid du kommer då. puss ♥