måndag 8 augusti 2011

Crazy Weeks

Det här måste absolut ha varit den mest intensiva semestern någonsin. Det känns som att det har gått i ett sen vi påbörjade vår ledighet för fyra veckor sen. Nu blir det ju såklart annorlunda när vi endast har haft två veckors semester tillsammans, allt som man vill hinna med trycks ihop under 14 halft hysteriska dagar. Vi besökte svärföräldrarna i Småland, gick på Astrid Lindgrens Värld med min kusin och hennes familj, åkte ner till pappsen i Skåne, tog färjan över till Danmark, handlade polkagrisar i Gränna, åkte hem igen, umgicks med mamma ett par dagar, gick på Skansen och Lådbilslandet med moster och familj och passade sedan på att göra i ordning lite i källaren och på kontoret. Mitt i allt har vi dessutom haft rörmokare, elekriker och diverse annat löst folk som har sprungit här i tid och otid och installerat spis och renoverat vårat badrum, som för övrigt stod klart i tisdags. Dock har det dykt upp ett litet problem som innebär att rörmokaren kommer tillbaka idag. Nu börjar man bli less på detta, jag hoppas att det här blir det sista för nu vill jag slippa se allt vad byggarbetare heter.

Jag är nu inne på min sista lediga vecka, men känner mig så slutkörd så jag skulle behöva semester på semestern. Nåja, det kommer bli rätt så skönt med vardag igen också. Grabbarna behöver definitivt komma tillbaka till skolan igen, de har nött på varandra ordentligt den här sommaren. Jag ska försöka njuta av de här sista dagarna och ta dagen som den kommer. Den här veckan tänker vi inte planera in något alls.

Inga kommentarer: