tisdag 23 augusti 2011

Getting Bigger!

Vecka 23

Vi har varit rätt så anonyma den här graviditeten av olika anledningar. Många av mina vänner har ganska precis fått veta att vi ska ha en till. Det har inte varit för att vi vill utesluta folk på nåt sätt, utan det har berott på lite andra saker. Men nu är det absolut ingen hemlighet längre, däremot undviker jag att skylta med det på facebook.

Annars har jag mått rätt så bra den här graviditeten. Inte direkt illamående, inga spyor, ingen halsbränna, inte samma yrsel som med grabbarna. Till och med bäckenet har hållt ihop fram tills nu. Jag hade en vansinnig foglossning med båda killarna, när jag väntade J kunde jag knappt gå de sista månaderna, så jag har bävat lite för det.
Nu har foglossning visserligen kommit, men än så länge är den hanterbar. Jag besökte en sjukgymnast förra veckan och fick lite övningar som jag ska göra hemma och jag tycker nog att de hjälper lite, just nu i alla fall. Det kanske blir annorlunda ju större man blir, men jag är glad över att jag grejar vardagen just nu.

Den stora skillnaden från tidigare graviditeter är annars att jag är betydligt större den här gången. En riktig tjockismage är vad det är. Undrar hur det här kommer att sluta? Jag kommer väl att rulla fram i nionde månaden.

6 kommentarer:

Life of Pernilla sa...

ÅÅhh...vad fin du är!!

Nilla nill@hotmail.se sa...

men hur snäll är inte du då, TACK vännen! ♥

Anonym sa...

Såå fin vännen! När ses vi;-)? PUSS

Myggan sa...

Å jag diggar din mage. Du är verkligen jättefin :)
Kanske blir det en liten tjej nu då, eftersom allt är tvärtemot...

Tesa sa...

Åh så mysigt! :) Saknar er! Måste försöka komma hem snart igen . <3

Nilla nill@hotmail.se sa...

A: Åh tack gulle! ja nu måste vi dejta, i veckan va? puss!
Myggan: Haha, tack vännen! nja, det känns väldigt mycket som en kille till ;)
Tesa: ja vi saknar dig massor! när kan du komma? ♥