onsdag 18 juli 2007

P vs N


Min kära sambo brukar beklaga sig med jämna mellanrum över mitt shoppingbeteende. Och visst jag handlar en väldig massa pryttlar ( nödvändiga och icke nödvändiga ), men det kostar sällan skjortan. Jag köpte nya solbrillor häromdagen, och sambon ( som redan har tre par snuskigt dyra märkesglajjer ) köpte ett par som kostade dubbelt så mycket som mina. Jag köpte dessutom en topp ( billig, billig ) och N kontrade med att köpa ett par jeans ( bra märke = bra mycket pengar ). Min klocka kostade sanslösa 300:- och sambons klocka kostade 30 000:- ( nope jag överdriver inte ) Så frågan är vem som egentligen bränner mest pengar?

2 kommentarer:

Matilda sa...

Båda? ;P

Nilla nill@hotmail.se sa...

Tilda: Njaa... säg inte så. Här försöker jag ju försvara mitt shoppingberoende. Förnekande är fantastiskt bra. =)