fredag 20 juli 2007

Rökaren


Jag är en person med väldigt, väldigt svag karaktär. Trodde jag skulle sluta röka nu när jag fick reda på att mina lungor var trasiga. Det började ju så bra. Rökte mindre och mindre för varje dag som gick för att till slut röka den sista cigaretten. I hela sex dagar klarade jag mig utan mina giftpinnar. Sen kom jag hem från semestern. Genast befann jag mig på balkongen igen och såg till att reducera min lungkapacitet ytterligare. Jag fattar verkligen inte hur man ska kunna leva utan de där cigaretterna, hjälp!?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer gumman! Snart kommer du att vara rökfri, vi får hjälpa varandra:-)

Kramis

Anonym sa...

På vilket sätt är dina lungor "trasiga"? Bronkit, eller nåt?

/Också rökare som inte kan sluta...

Nilla nill@hotmail.se sa...

A: Ja vi får väl stötta varandra, hoppas verkligen att det kommer! =)
Anonym: Näe, inge bronkit, de har hittat granulomer (?) i lungorna och lungkärlen är förstorade. Vet inte om det har med rökningen att göra, men att röka nu när man inte är helt frisk är ju värdelöst... Ett tips; läs Allen Carrs bok "Äntligen Icke Rökare för Kvinnor" ( Om du nu e tjej... ) Den blir en tankeställare! =)

Anonym sa...

Vännen!
Nu är jag ICKE RÖKARE:-) Tack för lånet av boken, du får tillbaka den imorgon!
Fri som en fågel...hihi
Puss Puss

Matilda sa...

Åh ja! Snart rökfri i ett år tack vare den boken. Och vet ni - jag saknar det INGENTING.
Fatta vad skönt att kunna åka var man vill, hur länge man vill utan att tänka på om man har med tillräckligt med cigg. Fri som en fågel, det stämmer.

Nilla nill@hotmail.se sa...

Hmm... ja alla verkar lyckas utom jag. Men snart, snart så är jag förhoppningsvis där... =)