måndag 23 juni 2008

Midsommarhelgen


Då var vi hemma igen efter vår lilla otursdrabbade midsommarhelg hos mamsen. Barnen är lite smått blåslagna, och själv lider jag i sviterna efter min nackspärr.

Killarna krockade på mormors nyinköpta studsmatta på midsommarafton, liten fick en tjusig bula i pannan och storebror en fläskläpp som ser ut att höra hemma på vilken hockeyspelare som helst. J lekte sen med en snurrleksak som fastnade i håret och slet av sig halva kalufsen. A ramlade på mage in i ett par brännässlor och brände sig rätt ordentligt på armar och ben. Och själv vaknade jag med en nackspärr som inte var av denna värld i lördags. Så större delen av helgen spenderade jag i mamsens soffa, med alvedon och en värmekudde som sällskap. Men förutom våra små missöden har vi haft det kanonbra! Mysigt att få umgås med mamsen, lillebror, syster och min kusin och hennes härliga familj. Så lite sveda och värk var det väl kanske värt. Önskar nu bara att den där nacken kunde rätta till sig också, så jag slipper värktabletterna och kan dricka vin istället.

Inga kommentarer: