lördag 27 februari 2010

Just Perfect

Ögonen går i kors här, men skam den som ger sig! Idag är definitivt ingen somna-på-soffan-framför-tv:n-dag inte. Jag jobbade till 23 igår kväll och sen upp vid 6 imorse för ytterligare ett uppiggande 8-timmars pass på mitt älskade hotell. Vanligtvis brukar jag inte ens hålla mig vaken fram till Bolibompa när jag jobbat kväll-dag, men än så länge håller jag mig borta ifrån soffan och en eventuellt för tidig nattsömn. Jag är nämligen gräsänka ikväll (mannen ska spela poker med sin manliga bekantskapskrets), och chansen till en helkväll med bara mig själv tänker jag inte sova bort. Tvärtom, jag har fina planer på att placera mig och en massa onyttigheter framför en riktig tjejfilm. Och jag ska njuta. Njuta av tystnaden. Njuta av att ha fjärrkontrollen i min ägo. Fantastiskt vad bra det ska bli.

Jag har haft en intressant dag på jobbet också. Den tunga, så smått upptinade snön på hotelltaket bestämde sig för att leta sig ner genom springor och takplattor och sedan rinna längs fönstrena ner på korridormattan. Det blev blött. Väldigt blött. Efter sjutton telefonsamtal till vår vimsiga VD bestämde vi oss för att ta saken i egna händer och kockarna fick snällt bege sig upp på taket för att skotta. Själv var jag supervisor (en mycket viktig uppgift som innebar att jag fick stå på insidan och ta kort och de andra fick stå på utsidan med snö upp till knäna). De tappra kockarna skottade bort bra mycket snö, men föga hjälpte det. Så vi får väl se om taket har rasat in imorgon när jag återvänder till mitt kvällsarbete. Det är dock morgondagens bekymmer, nu står mannen i startgroparna så här finns ingen tid att förspilla. Tjejkvällen startar nu!

Inga kommentarer: