tisdag 2 februari 2010

Having A Day Off


Igår jobbade jag mitt första pass i receptionen, kvällspasset. Jag lyckades hålla mig vaken och det gick rätt så bra, trots att jag inte har jobbat där på över ett och ett halvt år. Kul var det men ovant dock att stå i åtta timmar. Det kändes i benen och ryggen kan jag säga. Men som med allt annat så vänjer man sig väl.

Idag är jag i alla fall ledig och det känns otroligt lyxigt med ett break mitt i veckan. Nackdelen är förstås att jag ska börja jobba helger igen, men jag lär väl komma in i det också rätt så snabbt. Min förhoppning är att jag ska få mycket mera gjort här hemma när allt inte är koncentrerat till helgerna längre. Just idag har jag visserligen inte gjort nånting, vi har för många små projekt på gång så jag vet faktiskt inte i vilken ände jag ska börja. Det ska målas innertak i lilla badrummet, inhandlas garderober, sängstomme och diverse andra möbler till vårat sovrum, jag behöver måla trappräcket igen, alla fönster, dörrfoder och lister. Vi behöver köpa nya dörrar, tapet och småförvaring till grabbarnas rum. Skulle behöva spackla och slipa klart inne på kontoret och dessutom kommer snickaren snart igen och drar igång med nästa projekt. När han är klar har jag två väggar till att spackla. Spännande.

Nej, jag återgår nog till kaffet en stund. Är fortfarande förkyld och även om jag mår bättre än i förra veckan så är energin inte på topp. Vi sparar alla projekt i några dagar till.

2 kommentarer:

Mahatma sa...

Hej hej pernilla! Hoppas att ni mår bättre idag är det min tur att vara hemma med en hängig liten tjej. Den ena sjukan avlöser den andra. Jag söker nytt jobb och gärna i södertälje så du kan väl hålla ögonen öppna snälla du som är i branschen.. jag kan dansa oxå hihi♥

Nilla nill@hotmail.se sa...

Hej hjärtat! jag har haft en tung natt med feber =( blä. men har jobbat ändå ;-)
visst ska jag hålla ögonen öppna! haha, vilka kanonegenskaper! hör av mig direkt om jag springer på något, puss puss!