torsdag 28 januari 2010

The Crazy Way Of Life


Usch, jag har åkt på en riktigt dryg förkylning. Hostar, har spränghuvudvärk och i förrgår feber. Sån usel timing alltså. Den här veckan är och har varit helt galen, i den stressigaste bemärkelsen. Dels behöver jag avsluta mina sista saker på jobbet nu innan jag slutar (återgår till min ordinarie tjänst i receptionen på måndag), dels har vi tre kalas att besöka i helgen - varav det ena bara är ett måste! Och dels har jag renovering på hög nivå här hemma, snickaren har redan varit här i två dagar på raken, så det dammar rätt så bra här hemma - och jag är inte riktigt i form för en storstädning.

Som om inte det här räckte så la jag och mannen ut våra sovrumsmöbler på blocket i söndags i tron att det skulle ta lång tid att bli av med de, det gjorde det inte, allt blev sålt på nån dag. Så vi fick tömma byråar och garderober och sängbord och skruva isär alla möbler i en väldig fart, samtidigt som svetten och snoret rann. Nu lever vi någon form av campingliv och sover på madrassen med kläderna i högar på golvet. Vi har ju inte hunnit köpa några nya möbler, och exakt när det ska bli av har jag ingen aning om. Kalendern är på tok för fullklottrad. Så full att jag inte hinner med att vara sjuk. Alltså jobbar jag ändå. Med en överdos Kan Jang och Ipren i kroppen. Vila får jag göra på söndag, i en timme eller två, sen måste jag verkligen ta tag i det här hemmet.

Inga kommentarer: