lördag 16 januari 2010

Good To Have Saturday


Den här veckan har varit sådär rolig tycker jag. Väldigt många jag-borde-ta-tjuren-vid-hornen- tillfällen-men-jag-stoppar-huvudet-i-sanden-i-stället, jag får nog lite motvilligt erkänna att jag är rätt så dålig på att ta tag i saker och ting. Allt för ofta skjuts det på framtiden i stället. När det kommer till jobbet går det bra, jag har lyckats beta av högarna riktigt bra den här veckan, det är värre när det gäller mig själv eller hemmet. Renoveringen av huset står nästan still och det stör mig. Det som stör mig än mer är att jag är beroende av andra för att få något gjort. Som tur är har jag fått tag i en snickare som dessutom är elektriker och han kommer hit på tisdag för att kika lite. Förhoppningsvis blir det lite fart på saker och ting här hemma igen. Det övriga får jag försöka ta tag i vart eftersom, en annan dag alltså. As usual.

Idag har mannen och storebror flängt runt på fotbollsträning och basketmatch, och jag och lillebror fick trevligt fikasällskap av Nadja & Villen. Det är ruggigt skönt att ha playdates på helgerna och inte ha några direkta tider att passa. Inte ofta man får chansen att sitta still och umgås i flera timmar.

Ikväll sen är det dags för en efterlängtad biopremiär i källaren - Inglorious Basterds, den rullen har jag väntat länge på! Sen får vi se vad morgondagen har att erbjuda, jag tänker inte planera in nånting, möjligen lite skidor kanske (på tv:n alltså - jag motionerar inte frivilligt).

Inga kommentarer: