torsdag 31 mars 2011

Stressed Out

Har jag nämnt att jag känt mig lite smått stessad den sista tiden? (Värst vad hon tjatar tänker ni) Jag har 100000000 saker i mitt lilla huvud just nu, och i ett försök att få bort lite av pressen genom att skriva listor så har jag nu även 1000000 lappar, papper och post-its överallt också. De stressar mig. Det är jobbstress, skolstress (barnens), renoveringsstress, städa-tvätta-fixastress, bloggstress etc. Hela jag är ett enda stort otrevligt, spydigt och frustrerat stressmoln. Helt värdelöst. Jag trodde jag var förbi det där med att låta saker och ting hetsa upp mig. Guess not. Jag känner mig fientligt inställd till det mesta just nu och har svårt att få nerverna i styr. Min stackars man brukar få en hyfsat förvånad uppsyn när jag spottar och svär och får små utbrott över precis ingenting. Det här är det värsta jag vet. Och jag är så vansinnigt dålig på att koppla av, jag har svårt att ens sitta still när det är så här. Förbannade jag som ska vara så galet lättpåverkad. Gah!

Inga kommentarer: