fredag 4 mars 2011

Weekend Is Near


Hade det inte varit för den här sprängande huvudvärken jag vaknade med i morse så hade den här dagen varit hur bra som helst. Jag har fått vara hemma med de små och vi har bara skrotat runt hela dagen, lekt lite, myst lite och ätit mellis i soffan. Jag fick dessutom följa skidorna utan att någon störde, helt perfekt. De här skidorna ja, jag är barnsligt förtjust i längdskidor och sitter bänkad framför tv:n så fort jag får en chans. Inte nog med det, jag läser varenda krönika och artikel jag kan hitta som handlar om VM. Norska tidningar lika väl som svenska. Snacka om besatthet. Jag blir lätt så där farligt engagerad när det kommer till vissa sporter. Tur att VM inte håller i sig längre, det hade inte varit bra vare sig för min hälsa eller mina nerver.

Nu är det i alla fall jobb resten av kvällen, än så länge är det rätt så lugnt här. Jag räknar ner timmarna tills det blir min tur att ta helg, klockan 23 närmare bestämt. Sen väntar två lediga dagar med inget mer än killarnas aktiviteter på agendan, ljuvligt ska det bli!

Inga kommentarer: