måndag 19 september 2011

27 Weeks And Counting

Bubblan i magen den växer och jag lägger på mig kilo efter kilo. Nu är jag i vecka 27 och börjar känna mig rätt så klumpig. Annars är allt som det ska, barnmorskan är mäkta nöjd över värden, mått på magen, vikt och blodtryck. Jag är också rätt så nöjd, för jag är betydligt piggare den här graviditeten och har inte särskilt mycket krämpor eller annat att klaga på. Det flyter på rätt så bra helt enkelt. Det enda som jag inte direkt jublar över är att jag hade högt blodsocker i början av graviditeten, det resulterade i att jag fick göra en glukosbelastning som var helt vidrig, tydligen ska denna procedur göras om i vecka 28, så nu måste jag göra om skiten igen i nästa vecka. Ingenting jag ser fram emot, men jag är inte minsta orolig över resultatet. Allt gick bra förra gången och jag har inte haft högt blodsocker sen dess, så med största sannolikhet kommer testerna att visa bra. Jag vill bara inte göra de. Blä.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fin! Jag blir sugen igen;-)

Nilla nill@hotmail.se sa...

A: haha, söto! På't igen bara ;)

Life of Pernilla sa...

Mysigt!!

Och glukosbelastning är verkligen inte kul! Usch.

Nilla nill@hotmail.se sa...

Tvåan: nee fyy vad vidrigt det är! men nu är det äntligen överstökat! förhoppningsvis no more ;)