lördag 22 oktober 2011

Two Months To Go!


Jag har ju varit välsignat befriad från diverse krämpor den här graviditeten. Dock verkar det som att mina glada dagar börjar ta slut nu. Ja ni vet, ont i ryggen, ont i bäckenet, halsbränna, illamående, förlamande trötthet, störd nattsömn och annat som folk är galet ointresserade av att höra om. Nu kommer allt krypandes i takt med att magen växer. För den växer, i en rasande fart vill jag lova. Själv växer jag inte lika bra utan hade gått ner i vikt när jag var hos barnmorskan i torsdags. Egentligen ingen överraskning med tanke på att jag går på diet nu mera. Däremot känns det lite konstigt att börja gå ner i vikt när man är höggravid.

Idag är det exakt två månader kvar till beräknad förlossning. Jag är gravid i åttonde månaden och nu börjar väl egentligen slutspurten här. Vi får se hur mina sista veckor kommer att se ut, jag ska hur som helst på utredning på Huddinge sjukhus på måndag eftersom mitt blodsocker inte är helt godkänt enligt läkarna. Sen får vi se vad som händer efter det. Jag ber till högre makter att jag ska slippa ta insulinsprutor, huva! I vilket fall som helst måste jag fortsätta med min GI-diet och sticka mig i fingret sex gånger om dagen. Lika bra att acceptera att det inte blir något godis, fikabröd, pasta, vitt bröd, choklad, julmust eller snabbmat den här graviditeten. Det är fortsatt broccoli, morötter, fullkorn, naturell yoghurt, solroskärnor, frukt och surdegsbröd som gäller. Känner mig som värsta hälsofreaket. Vänta bara till den här bubblan är ute, det första jag ska äta är en lussebulle. Eller sockerbulle. Med massa massa socker på. Så det så.

2 kommentarer:

Myggan sa...

Hoppas att du får ordning på det där och slipper sprutor.

Mahatma sa...

Usch låter inget vidare med det där sockerköret. Önskar du fick frossa i smågodis;) Hatar halsbränna förövrigt! Kram