torsdag 8 februari 2007

Happy Day


Idag är en sån där oförskämt bra dag. Trots att jag fortfarande är dålig, trots att jag fick jobba idag på min lediga dag, och trots att mina barn jobbar hårt på att knäcka deras mammas psyke, är jag löjligt glad.
Dagen på jobbet var toppen, ändå drunknade jag i olika bokningar, fakturor, konstiga telefonsamtal och utcheckningar. Men jag trivs ju när tempot är högt, plus att jag hann med ett antal små fika raster med en jobbarkompis.

Igår insåg jag även att jag har fler vänner runt omkring mig än jag tidigare trott. Fick en massa skojmysiga inbjudningar till klädpartyn och andra festligheter. Sen ett sms från underbara tokroliga L som bara ville skvallra att mitt X fick hoppa in och spela landskampen mot Egypten igår. ( Samt en massa annat barnförbjudet skvaller som jag tyvärr inte kan bjuda på här ) Plus en härlig liten promenad i minusgraderna med en minst lika härlig vän.

Det är de där små samtalen, promenaderna och sms:en som kan skina upp en hel dag. Eller en hel vecka!

Inga kommentarer: