fredag 2 februari 2007

Tosca

Jag har blivit kulturifierad. Vuxenpoängen måste helt klart ligga på maxtal nu.

Jag som inte var det minsta upplagd för gårdagens operakväll. Huvudvärk, jobb - bakis och tröttare än vanligt. Inte alls sugen på att sitta och titta på feta damer som gör sitt yttersta för att nå högsta möjliga falsett ton. Inte ett dugg positivt inställd eller intresserad för den delen. ( Finns ju kanske en anledning till att jag aldrig varit på opera tidigare )

Intresserad blev jag. Jag var mer fascinerad än Julia Roberts i Pretty Woman. Hängde bokstavligen över räcket för att inte missa någonting. Orkestern var fantastisk, det var ingen av operasångarna som skrek i falsett och storyn var jätte bra. Helt enkelt en kanon häftig upplevelse! Trots den otäckt höga höjden och den otäckt höga medelåldern kommer jag definitivt att gå på opera igen.

Inga kommentarer: