torsdag 29 mars 2007

Nu Är De Här!


Och så kom de då till slut. När man minst anade det och när man minst ville ha de. Vi stod påklädda i hallen igår redo att gå till dagis, när jag upptäckte att lillebror kändes lite varm. Kollade naturligtvis direkt efter eventuella vattkoppor, men hittade inga, vare sig på rygg, mage eller armar och ben. Så jag drog på han jackan igen och gjorde oss klara för att gå när min äldsta son utbröt " men mamma jag har en prick här " och pekade bakom örat. Det hade han. Och en i nacken och en sisådär sex stycken på ryggen. Så det blev inget dagis igår inte. A har fått vattkoppor.
Inte kunde jag gå till jobbet heller. Så gårdagen blev ordentligt stressig med modevisning och allt. Sambon kunde som tur var ramla hem lite tidigare så jag och lillasyster hann till hotellet lagom till sminkningen. Nervositeten försvann i all stress, så själva visningen gick långt över förväntan. Vi var galet snygga och hade hysteriskt roligt. Helt klart beroendeframkallande.

Inga kommentarer: