måndag 10 december 2007

Julstämning


Än så länge har det varit ganska så svårt att få till någon form av julstämning. Utanför fönstret är det bara grått, regnigt och rått. Inte en endaste snöflinga så långt ögat kan nå. Första advent gjorde det inte heller mer juligt, trots glögg, pepparkakor och ljusstakar kändes det inte på riktigt. Ingenting har känts som jul förrän i fredags när jag och söta A bakade universums godaste lussebullar. Med en doft av saffran i hela huset och gula bullar högt och lågt blev det genast lite mer julstämning. Nu fullkomligt lever jag på lussebullar.

2 kommentarer:

Matilda sa...

Åh, lussebullar! Kan du inte skicka några över havet till mig? Och du behöver inte ringa tullverket för det... tror jag i alla fall!

Nilla nill@hotmail.se sa...

Tilda: Haha, vet inte om jag vågar skicka några mer paket efter idag. Men jag lovar att du skulle tycka om de! Så bra lussebullar har jag aldrig gjort, yummy yummy!