fredag 21 december 2007

Julstress


Jag hade inte tänkt låta julstressen påverka mig i år, men nu har den krypit innanför skinnet på mig. Den här veckan har verkligen varit hysterisk. Jobb, personalfester, möten, familjen på besök i omgångar, julklappsshopping, slå in paket, handla julmat, skicka julkort och packa. Det är verkligen dålig planering att handla julklappar med tretusen andra den 20 december, men nu är i alla fall det mesta klart. I julklappsväg alltså. Idag är första dagen hemma, men den är minst lika hysterisk den. Slå in alla sista julklappar, maratonpacka, syster har varit förbi och kommer tillbaka för att färga mitt hår, pappa kommer för att önska god jul, söta A kommer för att säga hejdå och sambon ska till stockholm för att inhandla våran enda julklapp till oss själva, en ny kamera. Det ska hur som helst bli riktigt skönt med det här avbrottet i vardagen. Vi ska mysa, leka med våra små, umgås, koppla av och vräka i oss godsaker. Inte ens tänka på jobb, dagis och sjukdomar. För 2008, det är mitt år, mitt och A:s år, det har vi bestämt, om inte annat så har jag redan fått starka föraningar om att nästa år kommer att bli väldigt händelserikt. Dessutom har jag bestämt att det inte kommer att innehålla några sjukdomar. Bra va?

1 kommentar:

Anonym sa...

Det kommer bli ett sååå bra 2008 gumman!
Jag lovar:-)
Kramis
A