fredag 19 december 2008

Busy Friday


Så var då äntligen sista dagen på jobbet avklarad. Inte känner jag mig något lugnare för det inte, den där julstressen har verkligen fångat mig i sitt järngrepp. Jag är rädd för att jag kommer få sitta uppe in på småtimmarna med allt pyssel, tvättande, presentinslagningar och packande. Ingen rast och ingen ro här inte. Inte riktigt än i alla fall.

Imorgon åker vi ut till pappsen tidigt på förmiddagen för att fira lite jul tillsammans. Resten av lördagkvällen kommer gå åt till att packa väskorna, för tidigt på söndag morgon lämnar vi regn-staden och åker till snötäckta värmlandsskogarna i stället. Som vi har längtat. Och som de små har tjatat efter sin mormor. Snart är vi i alla fall där, och uppe på lilla berget i mammas gamla hus, där blir det äntligen lugn och ro. En hel vecka utan mobiltelefon, det kan ju bli trist och tråkigt och... - och alldeles alldeles underbart!

2 kommentarer:

Anonym sa...

låter som en härlig jul :) å det där med avstängd mobil låter som en helt galant idé! oooooh det vore så skönt å ta död på den ibland. men det brukar inte gillas av de som försöker få tag på en så får stå ut me den iaf ;)tur att man kan stänga av ljudet iaf
"bejbijess"

Nilla nill@hotmail.se sa...

Jessi: Haha, ja fast hos mamsen behöver jag inte stänga av den. Där finns det absolut NOLL mottagning. Himla skönt ibland faktiskt ;-) Hoppas vi ses nästa år söta! =) PUSS