fredag 12 december 2008

Finally Friday!


Har nog aldrig längtat så mycket efter fredagen som jag har gjort den här veckan. En gång i tiden var jag en hejare på att jobba långpannor. Den tiden är förbi kan jag säga. Nu är jag mest gammal och trött.

Jag har varit trött, snorig och hostig idag och bara tappat koncentrationen hela tiden. Efter ett tag slutar helt enkelt min hjärna att ta in mer info, det tar liksom stopp. Dessutom sorterar den bort gamla viktiga saker när det kommer ny information. Idag kunde jag för mitt liv inte komma ihåg pappas jobbnummer. Ringde till Agneta, Leif, Göran och Per (fel Per) på Scania i mina vilda gissningsförsök. Frustrationen och irritationen var enorm kan jag lova. Till slut så ringde jag växeln och så fick de rabbla alla nummer till alla olika Per tills jag hittade rätt. Hur kommer det sig att man bara glömmer bort saker som man har vetat i åratal? Sååå gammal är jag faktiskt inte. Hmpf.

Äntligen helg i alla fall och nu tänker jag vila mitt huvud från allt vad jobb heter. Och är det nåt jag vet så är det hur man stänger av hjärnverksamheten riktigt snabbt. Rödvin.

2 kommentarer:

Matilda sa...

Sådär är jag också när jag är trött och har stressat mycket. Brukar oftast glömma mobilen lite varstans, jag som typ aldrig lämnar grejer vind för våg.
Rödvin lät som en bra idé. Då kommer man snabbt ner i varv iaf. Kram!

Nilla nill@hotmail.se sa...

Tilda: Mmm... känner mig som världens största virrpanna just nu.
Rödvin är bra till allt möjligt =)
KRAM