lördag 6 december 2008

6th Of December


Helt otroligt så rastlös jag blir på kvällarna. Ändå har dagen gått i ett med städning, dukning, ballongblåsning och barnkalas. Tyckte jag var värd ett glas vin efter det och har de senaste två timmarna smuttat på ett glas rödvin och funderat på vad jag ska göra. Har inte riktigt ro i kroppen för att titta på tv, och krogen är jag definitivt inte sugen på. Så jag fortsätter att ta några klunkar och grubblar på vad jag ska hitta på. Dock så börjar klockan susa iväg och snart finns det inte tid för att hitta på något över huvudtaget. Då kommer det i alla fall att sluta med att jag landar i soffan framför tv:n, mycket frustrerande.

Jag har helt enkelt vant mig vid att ha mycket folk i kring mig på helgerna. Jag är inte alls bra på att vara social med mig själv. Inte är jag särskilt bra på att vara social med min man heller, vi två är lite på kollisionskurs med varandra just nu. Alltså sitter jag själv framför datorn denna lördagkväll, med mitt glas rödvin och känner mig allmänt menlös. Måste nog medge att jag är himla mycket bättre på att partaja än vad jag är på att sitta hemma. Insikt är bra, frågan är om det var en bra insikt?

3 kommentarer:

Matilda sa...

Jag jobbar också med samma sak. Har nu börjat gilla att vara med mig själv kortare stunder. Framsteg!
Men tyvärr hamnar jag oftast också antingen här eller framför tv:n. Svårt att roa sig med annat tydligen.

Anonym sa...

hmm problemet är väl rastlösheten min vän, du trivs nog inte helt i ditt egna skinn.. arbeta på det först sen tvåsamheten.. krogen är ju bara en verklighetsflykt, en tillfällig och var glad över att du fått en tid med roligt kalas! :-) du ska se att det kommer att bli bra! puss

Nilla nill@hotmail.se sa...

Tilda: Mm... inte är det lätt inte. Jag är ruskigt dålig på att vara själv =(
Vargen: Jepp, rastlösheten ja.. frågan är hur man blir av med den? Krogen är en bra verklighetsflykt! FÖR bra... ;-) PUSs