onsdag 8 april 2009

Boys At Home


Ja det här har man gjort några gånger det här året, vabat alltså. Storebror har feber sen i måndags och idag var det min tur att vara hemma. Han kan få sån där läskigt hög feber och just nu är han uppe på hela 40.4 grader. Tycker det är lite obehagligt faktiskt.
Den lille däremot är det inte minsta fel på. Han far runt som ett jehu i lägenheten och har hur mycket energi som helst. Ibland önskar man faktiskt att de kunde vara sjuka samtidigt, blir så mycket lugnare då.

Stressen och högarna på jobbet får alltså vänta tills imorgon. Fördelen med att vara hemma är att jag plötsligt hann både tvätta, städa lite och göra Janssons till i påsk. Man får ta tillvara på tillfällena.

Nu är det dags för en kopp kaffe och Kung Fu Panda. Livet är bra härligt.

2 kommentarer:

nadja sa...

nämen så trevligt och hinna med alla måsten, skulle jag behöva! du, nu längtar jag ihjäl mig, du vet....PUSS!

Nilla nill@hotmail.se sa...

Nadja: Ja himla skönt kan jag säga! Tjusigt det blev här hemma helt plötlsigt =)
Jaaaa... vad säger vi? Vi får boka in nåt bra genast! När var hur? =) PUSS!