onsdag 29 april 2009

Time For Reflection


Imorgon har jag tagit ledigt från jobbet, dels för att det rent praktiskt var möjligt utan att jag behövde säga till veckor i förväg och dels för att det har varit rätt mycket på sista tiden, både jobbmässigt och privat. Inte för att en långhelg kommer att råda bot på min inre stress, men den kanske åtminstone kan ta udden av det värsta.
Så nu har jag helt plötsligt fyra dagars ledighet utan några direkta planer. Lite festligheter på lördag blir det nog, men utöver det är kalendern tom. Fantastiskt skönt, för då finns det återigen plats för spontana infall i stället.

Imorgon blir jag i alla fall mest på hemmaplan med småttingarna. Lite lek i parken, många koppar kaffe och lite tid till eftertanke hade jag tänkt mig. Det märks verkligen att tiderna har förändrats när man måste ta ledigt för att hinna tänka efter. Har saknat mina tankar lite, så det lär bli ett kärt återseende.

Inga kommentarer: