torsdag 9 april 2009

Maundy Thursday


Jag är ett mentalt kolli. Den här veckan och framför allt den här dagen har sugit musten ur mig. Allt det där förbannade pappersarbetet man ska bli klar med innan påskhelg och semester. När man har haft inplanerade möten som stjäl tid och dessutom varit tvungen att hjälpa till i receptionen har högarna snabbt hunnit växa till sig. Dessutom är hotellet överbelamrat med fulla finnar som ska delta i en basketturnering. Och ja ursäkta generaliseringen, men är man finne måste man tydligen vara packad. Det verkar höra ihop på nåt vis. De har en attityd som inte är av denna värld, de röjer, stojar och hänger på låset i baren klockan 11 (jo på förmiddan!). Deras barn spelar innebandy inomhus, hoppar i sofforna och springer i korridorerna. Undra på att man vill byta bransch varje år när påsken är över.

Hur som helst så är det över nu och jag försöker få nerverna att landa i kroppen igen. Storebror har fortfarande feber men sitter för tillfället och stutsar upp och ner till en hockeymatch på tv. Det är tydligen viktigt när SSK spelar för han är alldeles uppspelt och refererar hela matchen för sin hjärndöda och måttligt intresserade mamma. Det märks att det är pojkar jag har producerat.

Nu är det snart dags för påskfirande med de kära syskonen, sen sen, på måndag närmare bestämt åker vi på hälsoresa (läs till mamma i värmland). Det hade inte kunnat komma lägligare.


GLAD PÅSK!

2 kommentarer:

Sofie sa...

Min man hälsar att du har en vettig son. Haha.

vargakvinnan sa...

med påsken snart till ända, jag hoppas verkligen att du får en underbar resa och chans till att vila upp dig ordentligt. puss & kram