söndag 31 maj 2009

Sunny Sunday


De här senaste dagarna har bara flygit förbi. Jag har umgåtts med lillasyster så mycket det bara har gått och verkligen njutit av hennes sällskap. Vi har pratat, grillat med alla syskon, spelat spel inpå småtimmarna, hälsat på pappsen, shoppat och druckit både ett och flera glas rött. Det har verkligen varit en fantastisk vecka.

Idag ser jag ut och känner mig som sju svåra år. Gårdagen spenderades med ett flertal timmar på dansgolvet - i pumps, vilket har resulterat i massor med blåsor under fötterna. Jag kan knappt gå idag. Dessutom är jag galet bakis och mår inte alls bra i den här värmen. Skulle egentligen behöva packa, städa och fixa här hemma, men energin är på minussidan. Vi skjuter på det lite i stället, mycket bra sätt att få saker och ting gjorda.

Snart är det i alla fall ny vecka och vi tar nya tag. På fredag får vi nycklarna till huset så jag gissar att nästa helg kommer att gå åt till renovering. Bäst att njuta lite av lugnet medans man fortfarande kan. Soffan, glass och kaffe alltså.

Inga kommentarer: