tisdag 23 november 2010

Boys And Games


I lördags fick killarna äntligen sina Nintendo DS. Jag lovade de förra vintern att om de själva kunde spara ihop till hälften så skulle jag betala den andra halvan. Nu har de samlat ihop pengarna genom att hjälpa till hemma, skottat snö, städat, jobbat i trädgården och flirtat med farmorn. Så båda har lyckats få ihop sin halva och nu var det vår tur att betala resten. Jag har aldrig varit något stort fan av tv-spel, just av den enkla anledningen att jag tycker att barn ska kunna leka på andra sätt. Men nu har jag fått ge med mig lite, jag säger lite för med spelen kom det restriktioner över hur mycket de får spela. Än så länge fungerar det bra, de accepterar att de bara får ha de kortare stunder. Man får vara glad så länge det håller.

2 kommentarer:

Tollan sa...

Boy are happy whid small toys...Girls not <3

Nilla nill@hotmail.se sa...

nja, stämmer inte alls ;) boys want big toys, girls want expensive toys!