måndag 8 november 2010

Fire Burning


Jag brottas med en riktigt vidrig magkatarr nu igen. Illamåendet är inte att leka med och magsyran står högt upp i halsen. Vanligtvis har jag ett fint Losecförråd hemma, men någon har visst redan gjort slut på den årliga ransonen så nu står jag utan tabletter. På jobbet blev det till att halsa Samarin (vilket knappast hjälper mycket mot den där halsbrännan, i stället får jag kväljningar av tvålsmaken), men nu behöver jag en leverans från Apoteket känner jag, det brinner i bröstet på mig. Jag försökte med ett glas rödvin för ett par dagar sen, jag kan säga att jag har haft trevligare möten med herr Ulrik. Rödvin går bort. Fetbort (och egentligen går allt annat som har någon form av smak också bort). Det ser ut att bli några trevliga dagar framöver alltså.

Inga kommentarer: