lördag 7 maj 2011

A Lot Less Saturday


Dagens braiga:

- Solen. Finns inget bättre än att slå upp ögonen i ett rum som badar i solljus.
- Sovmorgon. Ända till klockan 9. Jag älskar sovmorgon. Eller rättelse, jag älskar att sova.
- Frasses. Min kära barkollega bjöd mig på tjusig lördagsmiddag idag, Frasses hamburgare. Japp, den slank ner.
- Min goa man som tyckte jag hade dåligt med läsmaterial hemma och därför gick och köpte en ny pocket till mig, gulle!
- Mina underbara knattar som tvingar sin pappa att köra ner de till hotellet så de får säga godnatt till sin mamma.

Dagens dåliga:

- Solen. Som jag inte får njuta av när jag jobbar hela helgen. Suger.
- Det är öken på jobbet. Vad gör folk egentligen en lördagkväll? Borde de inte vara här och dricka vin?
- Att mina barn förknippar mammans jobb med att man får dricka läskeblask (muta vid ett svagt tillfälle då något barn behövde tröstas).
- Icke-sovmorgonen som hägrar imorgon. Det förväntas att damen ska stämpla in sig på jobbet igen klockan 06,45.

Inga kommentarer: