onsdag 25 maj 2011

Not Much Fun

Det är inte så att det händer så mycket skoj i mitt liv att jag inte har tid att skriva nåt här. Faktum är att det händer inte särskilt mycket spännande alls just nu. Det är mest bara jobb, äta, sova, renovera och springa fram och tillbaka till skolan. Inte så intressant men väldigt tidskrävande.
I måndags hade vi utvecklingssamtal för den lille. Både jag och mannen var mäkta imponerade av vad vår lilla 6-åring hade åstadkommit i skolan. Det blir lätt så att han hamnar i skymundan brevid sin uppmärksamhetstörstande storebror, dessutom berättar den stora alltid vitt och brett om sina bravader medans lillebror knappt öppnar munnen. Alltså hade vi ingen aning om hur duktig den lilla är, hur mycket han kan och hur förtjusta fröknarna är i honom. Tydligen är han precis som sin bror ett litet mattegeni och vi vet väl alla att det inte är mamman de brås på. Hur som helst så gick vi därifrån stolta som tuppar. Min lilla har tydligen blivit en stor kille.
Nu ska jag snart hoppa in i en dusch och försöka ladda upp inför kvällens jobb, sen har jag en ledig morgondag att se fram emot.

Inga kommentarer: