tisdag 8 januari 2013

2013

Bild från nyårsafton.

Jul och nyårsstöket är över för den här gången och vi har tillbringat ännu en jul på hemmaplan tillsammans med tjocka släkten. Mysigt, galet och vansinnigt roligt har vi haft det. Precis som det ska va. Nyårsafton sen spenderade vi hos mannens bror och hade en riktigt fin kväll med andra halvan av släkten. Vi blev duktigt bortskämda med trerätters och den ena goda drinken efter den andra, tror att vi allihopa kände ett litet lyckorus när vi skålade in det nya året. 

2013 ja, det året kom så mycket snabbare än jag hade väntat mig, och det är med blandade känslor jag kliver in i det. Livet ska snart återgå till det vanliga igen, min mammaledighet lider mot sitt slut, den 1 februari börjar jag jobba igen. På ett sätt ska det bli skönt att komma tillbaka till arbetslivet igen, göra något annat, komma utanför dörren och vara Pernilla igen. Men samtidigt kommer jag att sakna att få vara hemma med mitt lilla pyre, ta dagen som den kommer och bara njuta av att vara ledig och befinna mig i min lilla bebisbubbla. För är det nåt jag har gjort den här mammaledigheten så är det att njuta. Vi har inte haft brått jag och Danten inte, vi har tagit allt i vår takt, inte haft några direkta måsten eller någon jobbig stress. Livet har liksom lunkat på i en vansinnigt behaglig takt, och det, det är något jag sannerligen kommer sörja, för jag gissar att det blir ändring på det framöver. 

Nu ska jag fortsätta föra över foton från julen och städa bort de sista adventsstjärnorna, 2012 lägger vi till handlingarna som ett mycket fint år, undrar just om 2013 kan toppa det? 

Inga kommentarer: