fredag 24 november 2006

Bajsmysteriet

Som småbarns förälder får man alltid en hel del överraskningar, stora som små.

I torsdags jobbade jag kväll som vanligt. Barnen är då hemma hela förmiddagen och sen får jag lämna de på dagis innan lunch ( under ett visst tvång ).

Under kvällen ringde jag hem till sambon för att kolla att allt hade gått bra med barnen. Han muttrade lite surt tillbaka och undrade varför jag inte hade plockat undan i köket. Eeeh? Vaddå plockat undan? Jag hade minsann rensat diskbänken.
Nu var det inte det han syftade på utan den hög med bajs han hade hittat brevid köksbordet. Bajs? Jag hade inte sett något bajs, inte känt lukten av något heller. Så jag anklagade naturligtvis sambon för att ha haft dålig uppsyn över barnen, han måste ju se om nån av de sätter sig och bajsar på köksgolvet. Men nej, enligt N så hade högen varit intorkad. ( Alltså är det jag som inte har någon koll på våra barn )

Nu är mysteriet hur i allsin dar det har kommit dit? Jag bytte visserligen en bajs blöja på J under morgonen, men vaddå, skulle några kluttar ha ramlat ur blöjan och genom pyamasen ut på golvet? Intakta? Och utan att jag ( eller något barn för den delen ) upptäckte det? Eller har J själv tagit av sig blöjan, bajsat på golvet och sen satt på sig blöjan igen? Inte helt sannolikt. Kanske är det rent utav min äldsta son som har satt sig och uträttat sina behov i köket? Låter också helt galet eftersom han är blöjfri sen en lång tid tillbaka och dessutom inte ens kissar på sig. Dessutom skulle han nog ha talat om det, eller åtminstone satt sig och utforskat högen lite närmare, och det borde jag definitivt ha upptäckt.

Så hur har då bajset kommit dit? Och vem är den skyldiga?

Det viktigaste är ju naturligtvis att det inte var jag som var tvungen att plocka undan det. ( Plus att hela jag gapskrattar inombords när jag föreställer mig N:s min när han fick syn på den lilla högen )
Stela, pedantiska sambon som får svårt att behärska sig bara barnen råkar tappa en matbit på golvet. Han måste ha fått en chock. Trist att jag inte var hemma och fick se det.

1 kommentar:

Tesa sa...

hahahahahaha!!! ;) Kan verkligen inte sluta skratta åt det där!! Helt totalt obetalbart ögonblick om man skulle ha fått se N när han upptäckte vad som låg på golvet!!;)