onsdag 22 november 2006

Bananen

Igår regnade det, och eftersom de flesta av mina hjärnceller åker rullstol så glömde jag självfallet paraplyet på dagis.
Det blev till att ta på sig vinterjackan ( eftersom jag inte äger några regnkläder ) och sen dra luvan över huvudet för att slippa bli blöt på väg till jobbet.
När jag passerade tågstationen frågade en man i röd jacka om jag ville ha en banan. "Eeeh... nä tack " svarade jag och halvsprang till hotellet. Tänkte inte mer på det.
Senare under kvällen började jag dock fundera på det här med bananen. Vad menade han? Ville han sälja något och tyckte det var smart att lura till sig folk med frukt? Eller såg jag ut att vara hungrig? Hemlös? Kanske han kom från något parti? "... folkpartiet har bestämt sig för att satsa mer på bananerna i världen, kanske du vill bli medlem? " Eller så har det helt enkelt kommit ett nytt banan märke på marknaden som han ville göra reklam för? Visserligen hade han en hel korg med frukt med sig. Men vad vet jag? Och hur kom det sig att han just ville bjuda mig på en banan och inte ett äpple? Såg jag ut som en banan typ?

Hur som helst så önskar jag att jag hade tagit emot den där bananen så jag hade fått veta vad det var han ville. För nu är jag så nyfiken så jag spricker.

Tyvärr stod det ingen banangubbe på stationen idag. Synd, hade hoppats på en ny chans.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha. Skönt :)Man undrar juh vad det var för gubbe. Hahaha!