fredag 24 november 2006

Listan

Ikväll är det då dags att låta Visa kortet jobba lite.
Om ett par timmar borde de där siffrorna på kontot vara kraftigt reducerade.

Gjorde en liten lista för ett par dagar sedan på vad jag skulle inhandla. Den listan blev plötsligt väldigt väldigt lång.
Här är den planerade inköpslistan:

  • Julklappar till lillebror ( fått en lista av mamma, allt som är farligt och innehåller någon form av sjörövare, pirater, drakar och döskallar passade bra )
  • Julklappar till mina barn ( Absolut INGA döskallar eller nåt som på något sätt kan uppfattas som farligt )
  • Presenter till min blivande 2 åring
  • Fotoalbum och en bra penna ( Måste sortera in de miljoner fotografier som ligger spridda över hela lägenheten )
  • Hämta ett dyrt halsband jag har beställt ( ytterligare ett impulsköp )
  • Julkort
  • Pyamas till A ( fått ett sånt där tjusigt kupong erbjudande som naturligtvis måste utnyttjas )
  • Kläder till mig själv ( Presentkort som jag ännu inte lyckats göra av med )
  • Smink ( Ytterligare ett presentkort som bränner i jack fickan )
  • Kaffe koppar ( Ja nu var vi där igen, men de här MÅSTE jag bara ha )
  • Klänning ( Bröllop i Januari, jag fick inte komma i jeans )
  • Inbjudningskort till J:s kalas
  • Ballonger, servetter och små presenter till alla barn som kommer på kalaset ( I våra bekantskapskretsar gäller det att bräcka varandra i bästa kalasen )

Nu får vi se hur mycket mer jag kommer hem med som inte fanns med på listan ( Ja det är faktiskt fullt möjligt )

Den som spar han har... fast inte särskilt roligt.

Inga kommentarer: