fredag 5 januari 2007

Bröllop

Imorgon är det bröllop. Nej, det är inte jag som gifter mig. ( Tack och lov för det - min 30 års kris hade nog fått oanade konsekvenser i så fall )
Inte behöver jag gå i jeans heller. Min kusin kom som en räddande ängel och lånade ut en gorgeous klänning till mig. Så nu kommer jag till och med att se vuxen ut på festen. Högklackade skor, sjal och diverse hår och smink prylar är inhandlade. Nu har jag ungefär ett dygn på mig att lära mig gå i högklackat bara. Såna här festliga skor har jag nog inte gått i på över fem år. Kan bli intressant. Finns nog en chans att folk kommer uppfatta mig som packad redan klockan tre med tanke på hur jag kommer stappla fram. Mina ansträngningar att gå snyggt i klackar brukar haverera totalt och jag påminner nog mest om en cowboy som har hästen kvar mellan bena. Jag får helt enkelt hänga lite snyggt på sambons arm.

Det största problemet är nog ändå mitt råttbo till hår. Hur jag helt själv ska lyckas knåpa ihop en vettig håruppsättning vete gudarna. Förhoppningsvis löser lite hårnålar och tre flaskor spray problemet. Annars hade ju svärmor ett förslag, att jag skulle sätta upp håret i en knut och stoppa in två pinnar i den. Herre gud, det är ju inget kina party jag ska gå på. Dessutom tror jag att det finns bestick på festen så jag behöver nog inte ta med mig egna ätverktyg.

Sminkningen hade jag också behövt hjälp med. En vardags make up kan jag knåpa ihop själv, men mina försök att måla mig lite festligare brukar sluta i att jag ser ut som Courtney Love. Det kvittar väl i och för sig, ingen kommer ändå känna igen mig i klänning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den där klänningen är mitt "rädda bröllops-knep" också. Du kommer att se ut som en pärla!
Ha så skoj, och låt min klänning få dansa en massa!!
Kram kram