onsdag 3 januari 2007

Seize The Day

"Carpe diem quam minimum credula postero" ( fånga dagen, lita ej på morgondagen ).

Idag är en underbar dag att njuta av och ta vara på. Solen skiner och himlen är alldeles sommarblå. Mitt hjärta slår extraslag av lycka!
Ledigheten är över och idag börjar jobbet och vardagen igen. Men inte behöver saker och ting bli grått och trist för det? Dags för mig att börja leva i nuet och inte i framtiden. Lära mig att ta tillvara på dagarna. Börja fokusera på det som är positivt, för hur man än räknar överväger det positiva nästan alltid det negativa. Och hur mycket har vi egentligen inte att vara tacksamma över?

- Jag är tacksam över att jag har ett jobb att gå till
- Jag är tacksam över att jag har nånstans att bo
- Jag är tacksam att jag har mitt livs kärlek att dela allt med
- Jag är tacksam över mitt livs största gåva, mina barn
- Jag är tacksam över mina vänner
- Jag är tacksam att jag har min familj
- Jag är tacksam att jag har mat på bordet
- Jag är tacksam över att jag och min familj får vara friska
- Jag är tacksam över att jag lever

Så fånga dagen! För dagen idag kommer aldrig igen.

Inga kommentarer: