torsdag 4 januari 2007

Tandläkaren

Jaha då var det dags att bita i det sura äpplet igen då. Eller kanske låta bli att bita i det så mina tänder inte går sönder något mer?
Var hos tandläkaren precis innan jul, en liten bit av en lagning hade lossnat. Den ska jag dit och fixa idag. Med min tur går det naturligtvis inte att peta dit en ny bit, utan hela den gamla lagningen måste tas bort, dvs borras bort. Otroligt spännande.
Inte för att jag direkt har någon tandläkarskräck, men borra bort halva tanden känns lagom roligt. Med mitt flyt så hittar de säkert något mer som det måste borras lite på, slipas på eller nåt som behöver dras ut.
Nåja, nu ska vi ju tänka positivt. Det är ju trots allt bara tandläkaren, ingen gynekolog som ska borra nånstans där nere. Det hade varit värre.

Inga kommentarer: