söndag 20 maj 2007

Fylla Eller Fyllas?


Så där ja. Då var vi på hemmaplan igen efter helgens lillsemester. Borde vara mer utvilad än någonsin, men istället känns det precis tvärtom. Är garanterat mer sliten idag än vad jag var när vi åkte. Visserligen var det lugna, stressfria och harmoniska dagar mitt ute i ingenstans. Glada barn, utvilade föräldrar och på tok för mycket god mat. Men det där med att börja pimpla drinkar redan klockan tre på eftermiddan tog lite musten ur mig. Att befinna sig i ett onyktert tillstånd i tre dagar på raken har jag inte gjort sen jag var singel. Tror dessutom att det var många, många år sen jag var bakis i fyra dagar. Trodde först att jag helt enkelt började bli gammal och tappa stinget. Men sambons föräldrar är definitivt inga ungdomar och de höll minsann tempot uppe. Undrar varför inte jag hänger med längre?

Inga kommentarer: