måndag 14 maj 2007

Läkarbesök


Måste definitivt vara en riktigt sjuk människa eftersom jag lyckats med konststycket att få frikort på vårdcentralen? Det har jag aldrig haft förut, är mäkta stolt!

Det bästa med frikortet var ju att dagens läkarbesök blev alldeles gratis! Där slutade dock det positiva med det besöket. Trodde jag var där av simpla, enkla orsaker och skulle bli hemskickad med ett; ja ja, det här ser ju jättebra ut, du behöver inte vara orolig. Så sa hon inte. För att vara lite mer precis så var hennes exakta ord; oj oj oj då, det här var ju inte så bra... Så istället för att lalla hem med förhoppningsvis ett recept i handen, fick jag i stället lämna åtta (!) rör med blod och en order att besöka distriktssköterskan snarast för ytterligare en provtagning. Provsvar skulle jag få på måndag. Jaha ja, inte nog med att man riskerar att vara mer sjuk än man någonsin trott, dessutom måste man vänta tills på måndag för att få svaret. Olidligt spännande.

2 kommentarer:

Matilda sa...

Usch då! Vad har du nu råkat ut för?
Så där många rör blod tappade de mig på också en gång – hittade också mycket riktigt en brist. Hoppas de finner något hos dig också så att du kan bli botad, mot vad det nu än är!
Krya på dig! Kram.

Nilla nill@hotmail.se sa...

Matilda: Jaa... vet ju inte riktigt än, men om det är som de misstänker så är det ju ingen höjdare. Och med min tur så hittar de väl alltid nåt konstigt... asg. Återstår att se imorgon när svaret kommer. Inte alls nervös.