torsdag 8 november 2007

Childrens World


Igår när jag mådde som sämst med feber och ett hjärta som studsade värre än tanterna på Friskis & Svettis, var sambon tvungen att åka och handla mat. Således blev jag ensam hemma med de två små i en timme. Förklarade lite pedagogiskt för mina pojkar att mamma är lite sjuk och orkar inte så mycket, så nu måste ni vara extra snälla en stund. Lillebror tittade lite bekymrat på mig och sa " men men... kanske du behöver en halstablett? " Åh vad jag önskar att vuxenvärlden var lika enkel och okomplicerad som deras värld är.

2 kommentarer:

Matilda sa...

Fan va gulligt! Tänk om livet va så lätt?

Nilla nill@hotmail.se sa...

Tilda: Ja sötaste! Tur att man har de där små... =) Om livet var så lätt som när man var liten tror jag inte att jag hade hamnat i denna sits från första början. Me wish.