tisdag 27 november 2007

Ljuva Fruktansvärda December


Snart kliver vi in i den månad som för oss brukar vara smått hysterisk. Snart är det dags att dra igång med storstädning, adventspynt, födelsedagspresenter, ballonger, inbjudningskort, lussebullebak, tårtor och kakor, julklappsshopping, kalas efter kalas och julmatsinköp. December blir nästan alltid ett stort kaos för oss, mycket på grund av att jag och min sambo hade tillfälligt hjärnsläpp när vi skaffade barn med ankomst i december månad. Det är verkligen en bedrövlig planering att ha barnkalas och julafton inom loppet av ett par veckor. Jag tar därför tillfället i akt att be om ursäkt redan nu till alla mina vänner, jag kommer vara fullständigt osocial i ett par veckor framöver. Förmodligen nergrävd i presentpapper, bakning, ballongblåsning och dammsugning. Min sociala kompetens borde vara tillbaka någon gång i januari. Håll ut.

Inga kommentarer: