torsdag 24 juli 2008

Byggdammet Igen


Jag har lidit lite av en seg envis hosta nu i ett par veckor. Häromdagen hostade jag upp missfärgade slembollar. Det var inte så trevligt. Efter gårdagens kräkning som även den innehöll en massa slem bestämde jag mig för att ta kontakt med medicinavdelningen på sjukhuset igen. Ville bara försäkra mig om att byggdammet inte förvärrar något i mina redan smått skadade lungor. Fick prata med en sköterska och hon i sin tur pratade med en läkare. Jag ville bara få en telefontid men läkaren skulle prompt träffa mig, så på tisdag blir det ett nytt besök på sjukhuset. Först måste jag även dit på måndag för att ta lite prover, jag gissar att det blir blodprover för jag har inte sparat nån slemboll, men så länge de inte röntgar lungorna igen så får jag väl vara nöjd.

Inga kommentarer: