onsdag 23 juli 2008

First Day


Min första dag tillbaka på jobbet blev inte så himla tjusig. Jag skulle lära upp vårat senaste nyförvärv till receptionen och visa henne lite hur allt fungerar. När man ska träffa en ny kollega för första gången vill man gärna ge ett positivt intryck. Det gick lagom bra, jag krälade på alla fyra med andnöd och kräktes i papperskorgen på kontoret. Vet inte om det var för att jag satte i halsen eller på grund av allt förbannat byggdamm som mina lungor fullkomligt dammsuger upp. Hur som helst så var det inte riktigt jag hade tänkt mig att det första intrycket skulle bli.

Hela dagen gick lite i samma tecken. Först hittade jag inte in till kontoret. Sen hittade jag inte kortläsaren (den hade de gömt under en pressenning) Toadörren gick hela tiden i lås, det spelade ingen roll hur många gånger jag ställde upp den (alltså fick jag springa tillbaka till kontoret för att hämta nyckelortet varje gång jag skulle besöka toan) Jag fick tillbringa mina första tre timmar på jobbet med att byta datum i systemet för att min kollega glömt det två dagar i rad. Den oväntade papperskorgs-kräkningen gav mig whiskyröst. Det gjorde ont att prata i telefon då. Jag hittade inte postnyckeln. Servitören jag skulle beställa lunch av skrek över hela fiket att han hört att jag skulle gifta mig. Jag tappade verkligen hakan. Lite generat vände jag ner blicken och slog pannan i glasdisken. Då blev det ännu mer pinsamt. Apropå pinsamt beställde jag även brudbuketten idag samt korsetter till brudgum plus bestman. Det hette inte korsetter. Det hette coursage, eller kavajblomma. Det var kul.

Förhoppningsvis blir morgondagen lite enklare. Bara jag lyckas få lite mer sömn i kroppen och väsentligt mycket mindre byggdamm i mina luftrör.

Inga kommentarer: