söndag 6 juli 2008

Jag-Lista


Den här bröllopsplaneringen har lärt mig en himla massa om mig själv. Saker jag visste och saker jag inte hade en aning om.

- Jag är usel på att planera stora saker.
- Jag gillar inte rosa. Jag gillar inte pastellfärger. Jag tycker inte om att duka.
- Jag gillar diamanter, silver, grönt, vitt, skumpa och såpbubblor.
- Jag kan tydligen inte vika servetter (förlåt, bryta servetter heter det)
- Jag klarar inte av högtidliga saker. Då blir jag nervös och börjar skratta.
- Jag tycker inte om pjåsk, gulligull och fluff-fluff.
- Jag vill inte se ut som en prinsessa. Jag vill vara hot. Det är jag inte.
- Det finns inte plats för porslin i min hjärna.
- Jag är alltid ute i sista sekund med viktiga saker.
- Jag kan inga psalmer. Jag gillar inte psalmer. Jag gillar inte orgelmusik. Det gör prästen.
- Jag vill att allt ska vara skoj. Roligt. Ha humor. Jag vill skratta. Gärna åt andra.
- Jag är verkligen ingen romantiker.
- Jag är galen.
- Stora händelser skrämmer mig. Då vill jag fly. Stoppa huvudet i sanden.
- Jag tycker inte om att stå i centrum och vara den som folk tittar på. Det kan bli intressant.
- Jag tänker och grubblar alldeles alldeles för mycket.
- Jag kan ingenting om bröllop.
- Jag pratar för mycket. På alla sätt och vis.
- Jag kan inte dansa vals. Jag vägrar att dansa vals. Sällskapsdanser gör mig generad.
- Jag gillar enkelt. Roligt. Festligt. Jag gillar inte storslaget eller överdådigt.
- Jag är rörig. Oorganiserad. Vimsig.
- Jag gillar att hitta på olika pyssel, men jag gillar inte att pyssla sen.
- Jag bryr mig inte om var jag sover på min bröllopsnatt. Bara jag får sova.
- Jag får stressmage av brudbuketter, skor, underkläder, smink och hår.
- Jag gillar inte dekorationer. De stör mig.

6 kommentarer:

Anonym sa...

what so ever, du kommer vara alldeles underbart vacker och ditt bröllop kommer vara det finaste, jag kan inte längta mer! nadja

Nilla nill@hotmail.se sa...

Nadja: Hihi, du är så snäll gumman. Ja jag hoppas det blir bra =) Ska bli såååå kul att du kommer!

Matilda sa...

Bort med fluff fluff, lull lull, krims krams och allt annat skit om du inte vill ha det. Ha inga dekorationer och sånt då! Och se inte ut som en prinsessa, se hot ut!

I en mening säger du ju det rätta receptet: ”- Jag gillar diamanter, silver, grönt, vitt, skumpa och såpbubblor.”
Kan det bli bättre än så? =)

Nilla nill@hotmail.se sa...

Tilda; JA bort med sånt! (Fast svärmor är envis :-S)
Tyvärr är jag rädd för att mina dagar som hot är passerade... haha.

Du kan lita på att den meningen kommer bli verklighet! Så länge jag får bestämma så... hihi ;-)

Anonym sa...

jösses det där låter EXAKT som mig,på varenda punkt!! sceary ;)
Jessi-pessi

Nilla nill@hotmail.se sa...

Jess: Hahaha, you're like me sweetie! =) PUSS