fredag 8 augusti 2008

Åtta Åtta Åtta


080808 och visst vilar det något konstigt över denna dagen? Morgonen började med att jag försvov mig. Vaknade kvart i åtta med ett tungt huvud och en torr mun (näsan går fortfarande inte att andas igenom). Kände mig så konstig i kroppen, och så konstig i sinnet. Huvudet är fullt i ludd, och tankarna de är minst lika luddiga de.
På jobbet händer det också konstiga saker. Någon har lyckats sätta igång överfallsalarmet vilket resulterade i att ett gäng testosteronfyllda poliser rusade in med full beredskap. Det var dock inte mycket till överfall, det var ett gäng trötta målare, elektriker eller snickare som råkat pilla på en sladd som de inte skulle ha pillat på. Polisen åkte igen. En kvart senare kom två slöa, definitivt inte testosteronfyllda väktare knatandes i maklig takt och frågade om vi hade tryckt på larmet. Undrar om de två hade varit till någon hjälp om det nu faktiskt hade skett ett överfall? Jag är skeptisk. Mycket skeptisk.

Jag glömde dessutom äta lunch idag. Det glömmer jag aldrig. När min matklocka ringde hade köket redan hunnit plocka undan maten. Jaha. Det blev en mentosrulle till lunch idag då. Konstigt igen. Och särskilt mätt blev jag inte. Jag har bestämt mig för att jag inte riktigt gillar det här datumet. Tur att jag inte gifter mig idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

åå finfin blogg och finfin författarinna! xxx vargen

Nilla nill@hotmail.se sa...

Vargen: Men du är ju så sööööt =)